«Το κράτος χάνει πάνω από 500.000 ευρώ ημερησίως μόνο από την πτώση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων λόγω ΦΠΑ με αποτέλεσμα τις τελευταίες ημέρες που έχει «ανοίξει» το θέμα αλλαγής των Τελών Κυκλοφορίας το κράτος έχει χάσει πάνω από 7,5 εκατ. ευρώ μόνο από τη μη καταβολή του ΦΠΑ εξαιτίας του «παγώματος» στις πωλήσεις ΙΧ. Αν προσθέσει κανείς και τις απώλειες που δημιουργούνται και από το Τέλος Ταξινόμησης τότε οι απώλεις ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ.» επισημαίνουν στο Enikonomia στελέχη της αγοράς.
‘Οσον αφορά στα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν επίσης «παγώσει» τις αγοραπωλησίες καθώς αναμένουν επίσης να δουν τις τελικές αποφάσεις του οικονομικού επιτελείου για να αποφασίσουν ποιο μεταχειρισμένο τους συμφέρει να αποκτήσουν.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ η κατάσταση που καταγράφεται είναι πολύ χειρότερη καθώς η εφαρμογή της οδηγίας Euro6 έκανε απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro5 καθώς το οικονομικό επιτελείο δεν είχε προβλέψει την παράταση του εκτελωνισμού τους με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να εκδοθεί η πολυαναμενόμενη παράταση τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2016 και να ξεκινήσουν και πάλι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.
Αλλαγές μόνο στα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας
‘Οσο πλησιάζει ο Νοέμβριος τόσο στενεύουν τα περιθώρια του οικονομικού επιτελείου ώστε να λάβουν τις τελικές αποφάσεις σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το σύστημα μηχανοργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων μπορεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να αλλάξει στο σύστημα μόνο τα ποσά των συντελεστών ποσόστωσης των Τελών Κυκλοφορίας και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εφαρμόσει ένα περίπλοκο συνδυαστικό σύστημα υπολογισμού των Τελών που θα περιλαμβάνει και Αξίες Λιανικής.
Με δεδομένο λοιπόν πως μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν αναρτηθεί τα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας που αναλογούν σε κάθε όχημα το μόνο που θα αλλάξει είναι τα ποσά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia στα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα υπάρξουν αλλαγές αρχικά σε όσα διαθέτουν ρύπους χαμηλότερους από 100 γρ. CO2 και έχουν Μηδενικά Τέλη.
Το ποσό που θα καλεστούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με εκπομπές από 80 γρ. CO2 και άνω αναμένεται να κυμανθεί στα 50 ευρώ.
Παράλληλα εξετάζεται και η αύξηση των συντελεστών στα αυτοκίνητα που εκπμέμπουν από 140 γρ. CO2.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως οι όποιες αυξήσεις και αν επιβληθούν στα αυτοκίνητα με Μηδενικά Τέλη ή με εκπομπές CO2 πάνω από 140 γρ. σε καμία περίπτωση δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά έσοδα καθώς αφορούν μερικές χιλιάδες ΙΧ.
Από την άλλη μεριά στα παλιαότερα ΙΧ που τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.600 και 1.800 κ.εκ. που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους ανέρχονται σε 265 και 300 ευρώ αντίστοιχα και υπάρχει τεράστια διαφορά με την επόμενη κατηγορία Τελών που αφορά στα ΙΧ με κινητήρες έως 2 λίτρα που το κόστος ανέρχεται σε 660 ευρώ.
Στις δύο συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων ο στόλος των κυκλοφορούντων ΙΧ ξεπερνά το 1,1 εκατ. αυτοκίνητα…