Αίσθηση έχει αρχίσει να προκαλεί και η καθυστέρηση στην οριστικοποίηση των φετινών τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι καθώς δημιουργούνται συνειρμοί για αύξησή τους ως ένα από τα ισοδύναμα προκειμένου να μην επιβληθεί ο ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τα ισοδύναμα που εξετάζονται από το υπουργείο Οικονομικών για το θέμα του ΦΠΑ περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καπνό και στα οινοπνευματώδη ποτά, την αύξηση των διοδίων και την επιβολή ειδικής εισφοράς στις κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Το ζήτημα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση έχει εξελιχθεί σε θρίλερ με έντονα τα στοιχεία του αλαλούμ. Η ιστορία ξεκίνησε από τον περασμένο Ιούλιο όταν το οικονομικό επιτελείο συμφώνησε με την τρόικα να αυξηθεί ο ΦΠΑ από το 13% στο 23% για το βοδινό κρέας. Τον Αύγουστο η κυβέρνηση αποφάσισε να επαναφέρει το βοδινό στο 13% και συμφώνησε με την τρόικα ως ισοδύναμο μέτρο την επιβολή ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το θέμα ήρθε στο προσκήνιο κατά την προεκλογική περίοδο με ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ να δεσμεύονται ότι θα το ξηλώσουν, ενώ ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας είχε ζητήσει το πάγωμά του μέχρι να βρεθούν ισοδύναμα. Βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου και τα ισοδύναμα δεν έχουν ακόμη βρεθεί. Προηγήθηκε η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλλει τον ΦΠΑ κλιμακωτά με μηδενικό συντελεστή σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, 6% σε φροντιστήρια και ΙΕΚ και 13% σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
Τελικά και αυτή η πρόταση προσέκρουσε στην τρόικα που επικαλούμενη την κοινοτική νομοθεσία ζητά συντελεστή 23% παντού ή μηδενικό με εξεύρεση βέβαια αξιόπιστων ισοδύναμων μέτρων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.