1. Η οικιοθελής αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων. Πρόκειται για ένα μέτρο που φιλοδοξεί να ξεκαθαρίσει με γρήγορο και συναινετικό τρόπο τις διάφορες λίστες καταθετών του εξωτερικού που έχουν αδήλωτα εισοδήματα οι οποίες στοιβάζονται καθημερινά στο υπουργείο οικονομικών. Την διάσημη πλέον λίστα Λαγκάρντ, τις λίστες του Λονδίνου ,του Λουξεμβούργου , του Λιχτενστάϊν και τις λίστες Μπόργιαρνς. Για την οριστικοποίηση του μέτρου μένει να συμφωνηθεί η φορολόγηση των ποσών που θα δηλωθούν εκ των υστέρων αφού και το ανώτερο ποσοστό του 60% που είχε διαρρεύσει φαίνεται ότι ακόμη αμφισβητείται από τους δανειστές η οποία ζητούν μεγαλύτερη επιβάρυνση για τους «μαύρους» λογαριασμούς .
2. Η επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών μέσω πλαστικού χρήματος και e-banking και η σύνδεση των δαπανών που γίνονται με τον τρόπο αυτό με την κατοχύρωση αφορολόγητου για μισθωτούς και συνταξιούχους . Το θέμα έχει κολλήσει στην κατηγορηματική άρνηση των δανειστών στον ακατάσχετο λογαριασμό για τις επιχειρήσεις που προωθούσε από την αρχή της διαπραγμάτευσης για το θέμα ο κ. Αλεξιάδης . Ενός λογαριασμού στον οποίο θα συγκεντρώνονται τα ποσά από ηλεκτρονικές πληρωμές και δεν θα μπορούσαν να κατασχεθούν για οφειλές προς το δημόσιο η τις τράπεζες. Το μέτρο είναι απολύτως απαραίτητο ειδικά για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αφού χωρίς την ύπαρξη χρήματος σε φυσική μορφή και μερική μεταχρονολόγηση των πληρωμών τους κινδυνεύουν με λουκέτο . Ωστόσο οι δανειστές βλέπουν ηθικό κίνδυνο η εφαρμογή του μέτρου να οδηγήσει σε αθέτηση υποχρεώσεων τους. Μάλιστα , μέχρι στιγμής ,δεν δέχονται ούτε και τον «μερικώς ακατάσχετο» , που έχει προτείνει ως εναλλακτικό μέτρο η ελληνική πλευρά .
3. Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τη ΓΓΠΣ ήταν το μέτρο που έχει ανακοινωθεί από το 2011 αλλά ακόμη βρίσκεται σε επίπεδο εξαγγελίας. Η εφαρμογή του μαζί με τα κίνητρα για συλλογή αποδείξεων θα έκλεινε και το κενό σύλληψης ύλης φοροδιαφυγής για μικροσυναλλαγές που κανείς δεν θα χρησιμοποιούσε κάρτα.
4. Η εφαρμογή του περιουσιολόγιου δηλαδή του σχεδίου που ήθελε την δημιουργία μιας τεράστιας βάσεως δεδομένων στην οποία πρόκειται να συμπεριληφθούν αναλυτικά στοιχεία για όλα τα περιουσιακά στοιχεία – ακίνητα, κινητά και άυλα – που κατέχουν οι Έλληνες φορολογούμενοι τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Παρότι είχε εξαγγελθεί η εφαρμογή του από τον Νοέμβριο του 2015 είναι ακόμη μια πρόταση.
5. Η φορολόγηση των ενοικιαζόμενων μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες π.χ. AirBNB) εξοχικών κατοικιών .. Κάθε φορολογούμενος θα μπορεί να μισθώσει μέχρι νός αριθμού ιδιοκτησιών, θα πρέπει να εγγραφεί σε ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, θα αποκτά μοναδικό αριθμό εκμεταλλευτή κατοικιών, θα βαρύνεται με ειδικό τέλος 5% επί της αξίας κάθε μίσθωσης ενώ θα φορολογείται με την κλίμακα των ενοικίων, δηλαδή με συντελεστές 15% έως 45%. Και αυτό το μέτρο αποτελεί προς το παρόν ,μια πρόταση που περιμένει την εφαρμογή της.
6. Το έκτο μέτρο που έχει νομοθετηθεί μεν αλλά πλήρης εφαρμογή του σύστημα εισροών εκροών στα καύσιμα. Θεωρητικά το σύστημα λειτουργεί αφού έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων όλης της χώρας. Ωστόσο το σύστημα έχει κενά που περιμένουν να συμπληρωθούν από τον Ιούλιο του 2015. Οι ελλείψεις αυτές αφορούν την κάλυψη νομοθετικών κενών που αφορούν πολλούς επιμέρους κρίκους της αλυσίδας του εμπορίου υγρών καυσίμων με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι οδηγεί σε απώλεια δασμών και φόρων ύψους 500 εκ. ευρώ.